HTML

Zsuzsi Mexikóban

Global European Voluntary Service projekt 2010. A helyszín San Cristóbal de las Casas, Chiapas, Mexikó. A projekt: helyi maja közösségekből álló ökoturizmussal foglalkozó szervezet információs irodájában segíteni, fordítani, web lapot fejleszteni, angolt tanítani, öko címkézni, túrát vezetni, stb. Időtartam: 8 hónap. Utána másfél hónap Közép-Amerika túra. :-) yupee:-)

Friss topikok

  • Fürész Veronika: Szia Zsuzsi! Véletlenül kerültem ide a blogodra, a google képkeresőjében kerestem a "sör" keresősz... (2011.04.30. 11:58) Az Ocote dzsungel - Selva el Ocote
  • zsoka0820: Szia Zsuzsi! Szeretném megtudni, hogy San Cristobalban vagy-e még? Ha igen, kérlek válaszolj, mert... (2011.02.07. 21:38) San Cristóbal és az esős évszak
  • Zsuzsi_mexikoban: Emailen fel tudod venni velem a kapcsolatot vagy facebookon keres meg vagy aruld el ki vagy es en ... (2010.08.02. 18:09) A mexikói posta
  • bsteve: kis kárpótlás a koncert helyett (naná, hogy focis) :)) www.youtube.com/watch?v=O--NB3MtCr8 (2010.07.06. 14:00) Mostanság
  • lucyfer: Tetszenek a képek :), és a gyerekek is nagyon aranyosak! Az említett "szolgáltatásokon" kívül mit ... (2010.06.03. 17:15) Lacanjá Chansayab - 2 fejezet

Linkblog

Global EVS - San Cristóbal de las Casas, Chiapas, Mexico

2010.04.23. 19:57 Zsuzsi_mexikoban

Esetem a tündékkel

Ki gondolta volna, hogy tündék léteznek? Ill. vannak emberek, akik halálosan komolyan hisznek ezekben a dolgokban? Nos történt egyszer, hogy a házikóm teraszán hagytam a fürdőruhámat száradni. A házikó a Lacanjá folyó partján volt, és mint tudjuk a tündék nagyon szeretik a folyó közelségét. Én balga elmentem vacsorázni és egyéb dolgokat intézni, amikor is hazatérvén észrevettem, hogy a fürdőruhám alsó része hiányzik. Gondoltam biztos lefújta a szél (bár nem volt szél) vagy valahogy leesett, így elemlámpám segítségével elkezdtem keresni a földön. Persze sehol sem találtam, így felmerült bennem annak az eshetősége, hogy biztos valaki kószált házikómban, szóval gyorsan megnéztem hátizsákom tartalmát, hogy hiányzik-e valami más. Semmi. Hmm... ekkor kicsit megijedtem, hogy baró a dzsungel közepén vagyok egy olyan házban, aminek az egyik fala "hiányzik" szóval ennyi erővel bárki bármikor rámtörhet.... nos gondolhatjátok mennyire jól aludtam aznap éjjel.

Másnap a reggelinél mesélem a sztorit Ernestonak, meg Ricardonak (ő a szálláshelyen dolgozik), mire mi az első reakciójuk ?!? Zsuzsi, ezek tündék voltak. Megismétlem kijelentésüket (gondoltam rosszul hallok) tündék? Vannak tündék? Mire halálosan komolyan közlik velem, hogy persze, hogy vannak tündék. Nem tudtam? Hmm.... és jönnek a sztorik. Mesélték, hogy pár napja a közös wc-ben a férfit/nőt jelző táblák az egyik reggelre kicserélődtek. Avagy néha a konyhát teljes rendezetlenségben találják (mert persze ez is nyitott helység) és olyan módon vannak szétszórva a dolgok, hogy az állat nem lehet. Ernesto mesélte, hogy egyszer üldögélt a házikójában és gyerek hangokat hallott, de nem értette mit mondanak, gondolta biztos új vendégek jönnek, várta, hogy az elemlámpa fénye megjelenjen, de nem jött senki.

Mondomn nekik, hogy nem lehetséges, hogy valami állat vitte el a fürdőruha alsómat? Esetleg majmok? Vagy valaki elopta? Bár ha valaki elopta, nem értem, hogy miért nem lopta el a fürdőruha felsőmet, vagy az ipodomat, ami a táskámban volt, szóval ezt a verziót nem tartom annyira lehetségesnek, bár a józan ész ezt diktálná.

Summa summarum, elmentek szétnézni az erdőben, hátha valahol elhagyták a fürdőruha alsómat, de nem, szóval most van egy fürdőruha felsőm alsó nélkül. A legviccesebb, hogy azt mondták, hogy mivel már egyszer megvicceltek a tündék, így nagy valószínűséggel máskor is meg fognak, szóval próbáljak barátságot kötni velük. Kérdezem, azt meg hogy? Erre ők, nos amikor mászkálok a dzsungelben beszélgetnem kell velük, elmondani nekik, hogy szeretnék a barátjuk lenni, játszani velük (mert ugye a tünde pajkos jószág) és hogy ne lopkodják el a cuccaimat.

Levi szerint biztos szívatnak, de én beszéltem egy csomó emberrel ott és halálosan komolyan mesélik a tündés sztorikat, szóval szerintem tuti hisznek benne. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a maják hisznek a tündékben Yaxchilánban van egy dombormű a tündékről, íme itt vannak ők, akik megfosztottak jogos tulajdonomtól:

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuzsimexikoban.blog.hu/api/trackback/id/tr291946396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m.eva 2010.04.27. 19:40:23

Szerintem pedig tök aranyos ez a tündés sztori :) Meg az hogy hisznek benne.

Zsuzsi_mexikoban 2010.04.27. 19:47:50

@m.eva: Szerintem is aranyos, és hidd el beszélgettem a tündékkel, gondoltam tuti, ami tuti, még fogok arra járni, szóval jobb a békesség:-)
süti beállítások módosítása