HTML

Zsuzsi Mexikóban

Global European Voluntary Service projekt 2010. A helyszín San Cristóbal de las Casas, Chiapas, Mexikó. A projekt: helyi maja közösségekből álló ökoturizmussal foglalkozó szervezet információs irodájában segíteni, fordítani, web lapot fejleszteni, angolt tanítani, öko címkézni, túrát vezetni, stb. Időtartam: 8 hónap. Utána másfél hónap Közép-Amerika túra. :-) yupee:-)

Friss topikok

  • Fürész Veronika: Szia Zsuzsi! Véletlenül kerültem ide a blogodra, a google képkeresőjében kerestem a "sör" keresősz... (2011.04.30. 11:58) Az Ocote dzsungel - Selva el Ocote
  • zsoka0820: Szia Zsuzsi! Szeretném megtudni, hogy San Cristobalban vagy-e még? Ha igen, kérlek válaszolj, mert... (2011.02.07. 21:38) San Cristóbal és az esős évszak
  • Zsuzsi_mexikoban: Emailen fel tudod venni velem a kapcsolatot vagy facebookon keres meg vagy aruld el ki vagy es en ... (2010.08.02. 18:09) A mexikói posta
  • bsteve: kis kárpótlás a koncert helyett (naná, hogy focis) :)) www.youtube.com/watch?v=O--NB3MtCr8 (2010.07.06. 14:00) Mostanság
  • lucyfer: Tetszenek a képek :), és a gyerekek is nagyon aranyosak! Az említett "szolgáltatásokon" kívül mit ... (2010.06.03. 17:15) Lacanjá Chansayab - 2 fejezet

Linkblog

Global EVS - San Cristóbal de las Casas, Chiapas, Mexico

2010.05.07. 01:59 Zsuzsi_mexikoban

Lacanjá Chansayab - 1 fejezet

Március 28-án (tudom, tudom lusta dög vagyok, hogy csak most írom fel ezeket a dolgoka) indultam Lacanjá Chansayab-ba. Előző este Louise-nak volt a szülinapja, szóval annyit ittunk, hogy a hajunk szála is meggörbült, én konkrétan hajnali 4:30-kor mentem haza, de csak azért, mert 5-kor jött értem Ernesto. Természetesen végig aludtam a mikrobuszban, még a hálózsákomat is elő kellett vennem, mert annyira fáztam. A formámat is hoztam, ugyanis egy csomó élelmiszerrel utaztunk, volt egy hatalmas hűtűtáska is, amivel szó szerint kidöltem a kocsiből, amikor megérkeztünk..... hát nem annyira örültek neki. hehe mondjuk én sem:-)

Eleinte a terv az volt, hogy két hétig egy ökocentrumban leszek és ott segítek a turistákkal. Azonban, amikor Ernestoval előzőleg itt jártam közösen arra az elhatározásra jutottunk, hogy ennek nem sok értelme van, legfőképp azért, mert a legtöbb centrum kapacitása 20-25 ember, szóval úgy döntöttünk, hogy értelmesebb lenne minden egyes ökocentrumban, akik tagjai a Sendasurnak néhány napot eltölteni. Mondanom sem kell, hogy az irodában jeleztem ezen igényemet, hogy jó lenne ha értesítenék a centrumokat, hogy megyek, természetesen ez nem történt meg, de ezen ugye már nem is csodálkozom....

Szóval odaérkeztünk, Ernesto elvitt Rodolfo szálláshelyére, Cueva Tejón-ba (borz barlangja). Ez az egyik legszebb szállás az összes közül, a házak szuperek és a szakács is tök jó fej. S nem utolsó sorban nagyon jól főz. Elias, a szakács Nueva Palestinából való, ami kb. 20 km-re van Lacanjától, és az érdekessége, hogy iszonyatosan csúnya egy település. Elias házasodás előtt ált, bár ennek ellenére mindig mondogatta, hogy "yo me quedo con la güera" vagyis én a szőkével maradok, de mondtam neki, hogy kizárt, szóval mégis megházasodott két hete. Ijesztő a dologban, hogy Nueva Palestinában a férfiak fizetnek a feleségükért az apának, egyszóval megvásárolják a nő jogait, így a nő családjának már nincs beleszólása a férj mit művel.... Durva. És nem kis pénzt fizetnek, kb. 15 000 peso az árfolyam, ami 5 havi átlagos fizetésnek felel meg. Képek itt.

Ez Rodolfo folyóparti strandja, a legjobb, hogy szinte mindig üres, totális felüdülés:-) Jah és ha a folyó sodrásába beleállsz, olyan mintha masszíroznának. Nagyon menő:-)

A konyha, vicces, hogy szinte mindenhol nyitott a konyha, szóval semmit sem lehet zárni és érdekes módon semmi sem tűnik el, maximum az állatok szedik szét a cuccokat, ha nem elég magasra rakod őket.

Így néznek ki a házikók, három van itt, mindegyik 4 főre tervezve. Nekem nagyon tetszenek.

Tudtátok, hogy az ananász egy bromélia fajta és hogy bokron nő? Nos így nő:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És, hogy a banán se maradjon le, íme egy banánfa. Amúgy csak érdekesség képpen, itt minden méretű banánnak más a neve, szóval nem minden banán, ami banánnal néz ki:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy kis pletyka Rodolfo családjáról is, Rodolfo apukájának 5 felesége volt - mert itt természetes, ha egy férfinak több felesége van - szóval Rodolfo felesége az egyik féltestvére, és ennek ellenére normálisan néznek ki a gyerekek:-) Kérdeztem, hogy itt nem törvénytelen testvérrel vagy unokatestvérrel házasodni, elvileg nem lehet, de hát ez Mexikó, szóval mindent lehet. Ez egy ilyen ország:-)

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuzsimexikoban.blog.hu/api/trackback/id/tr381980544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása